معرفی آیین های سنتی استان مرکزی در 4 غرفه موزه سعد آباد

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از معرفی آیین های سنتی استان مرکزی در 4 غرفه کاخ موزه سعد آباد خبر داد.

مجتبی رضوانی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: همزمان با هفته گردشگری نمایشگاه استان مرکزی با هدف معرفی توانمندی های بومی، فرهنگی و تاریخ کهن استان مرکزی به دوستداران فرهنگ و هنر کشوراز تاریخ 6 مهربه مدت 7روز در کاخ موزه سعدآباد تهران پذیرای علاق تاریخ کهن استان مرکزی به دوستداران فرهنگ و هنر کشوردر کاخ موزه سعدآباد تهران پذیرای علاقمندان است.

 وی ادامه داد: در این نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی سنتی، آوایی، چاووش خوانی، تعزیه ، بازیهای بومی محلی و تاریخی استان در معرض نمایش قرار می گیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان این که برگزاری "نمایشگاه گردشگری استانها " فرصت بسیار مناسبی برای آشنایی عموم مردم به ویژه دوستداران فرهنگ و هنرهای بومی و محلی با ظرفیت ها و توانمندیهای مناطق مختلف کشور است اظهار داشت: در این جشنواره  آداب و سنن بومی، صنایع دستی، اماکن گردشگری و تاریخی و باستانشناسی استان مرکزی در قالب 4 غرفه معرفی می شود.

رضوانی یادآور شد: جاذبه های گردشگری استان، کارگاه های تولید زنده صنایع دستی، معرفی مشاهیر و مفاخر استانها، و اجرای مراسم آیینی اجرای موسیقی سنتی، بازی‌های محلی، مراسم سنتی حنابندان، نقالی، پرده‌خوانی، مراسم تعزیه، چگورنوازی تفرش و مراسم کوسه‌ناقالدی در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 11:54 | نویسنده : میثم اله وردی |